Facebook, cea mai mare rețea de socializare din lume, atrage mai multe persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, în timpul orelor din prime-time, decât oricare dintre cele mai importante patru rețele de televiziune, potrivit unui studiu realizat de compania Nielsen, citat de Bloomberg.
Conform studiului, jumătate dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani, care dețin atât televizoare, cât și computere, accesează rețeaua de socializare Facebook între orele 20.00 și 23.00, în timpul săptămânii, potrivit Nielsen.
În schimb, cele patru televiziuni incluse în acest studiu atrag între 37 și 43% din aceste persoane tinere. Nielsen a refuzat să precizeze care sunt rețelele de televiziune pe care le-a inclus în acest studiu, care a fost comandat companiei Nielsen de Facebook.
Acesta este primul studiu important care compară „audiența” Facebook cu cea a televiziunilor, furnizându-le advertiserilor informații cu privire la utilizatorii celor două tipuri de platforme.
Informațiile furnizate de acest studiu sunt favorabile Facebook în contextul luptei pe care o duce compania pentru a sparge monopolul deținut de rețelele de televiziune în privința bugetelor din publicitate.
Totodată, Facebook plănuiește să vândă spațiu publicitar în stilul reclamelor difuzate de televiziuni, în valoare totală de 2,5 milioane de dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei.
„Datele oferite de acest studiu schimbă felul în care advertiserii ne privesc în momentul de față”, a declarat Fred Leach, Head of Measurement Research la Facebook, într-un interviu. „Aceștia obișnuiau să se gândească la Facebook ca la o nișă, atunci când își stabileau bugetele de marketing. Însă aceste noi date demonstrează că Facebook este o piesă foarte importantă care le poate furniza audiență”, a mai spus Fred Leach.
Pe de altă parte, în timpul zilei, Facebook are o și mai mare audiență comparativ cu cea a celor patru televiziuni, potrivit aceluiași studiu. Facebook atrage peste jumătate din persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 44 de ani. Niciuna din cele patru televiziuni incluse în acest studiu nu atrage mai mult de 40% din persoanele din această grupă de vârstă.
„De-a lungul unei zile lucrătoare, cele mai multe persoane nu au în fața lor un televizor (la care să se poată uita, n.r.)”, a mai spus Fred Leach.
Facebook nu are însă un succes la fel de mare în rândul persoanelor mature, în prime-time. În acest interval orar, Facebook atrage doar 48% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani, în timp ce fiecare din televiziunile incluse în studiu poate să atragă peste 65% din telespectatorii din această grupă de vârstă.
Studiul Nielsen nu precizează timpul petrecut de utilizatorii rețelei de socializare Facebook. De asemenea, studiul nu furnizează informații despre alte rețele de socializare, precum Twitter. Totuși, Nielsen plănuiește să furnizeze în acest an și informații despre numărul persoanelor care utilizează rețeaua de microblogging Twitter în timp ce se uită la televizor.
Din actualul studiu a rezultat o suprapunere a celor două activități: privitul la televizor și verificatul contului de Facebook.
„Mulți oameni vorbesc pe Facebook despre show-urile TV la care se uită chiar în timpul în care se află pe rețeaua de socializare”, a mai spus Fred Leach. El a precizat că acest lucru reprezintă o oportunitate pentru advertiseri, ale căror mesaje pot astfel să ajungă de mai multe ori la consumatori.